Friday 23 May 2014

Pelik! Lelaki Ini Ketagih Makan Paku Selama 32 Tahun.


Memang bukanlah perkara yang baru jika seseorang mempunyai selera makan yang aneh . Namun memakan besi tidak hanya selera makan yang buruk , tapi juga berbahaya bagi kesihatan . Rupanya perkara tersebut tidak begitu difikirkan oleh Yunsheng Long yang malah suka makan paku .


 Hobi anehnya ini berawal ketika ia bekerja untuk penampilan sarkas 32 ??tahun lalu . Saat itu ia nekad memakan perkakas , beling , dan mengunyah porselen . Ternyata Yunsheng malah ketagihan dan menjadikan " menu besi " tersebut sebagai makanan ringan sehari - hari . Bahkan lelaki berusia 49 tahun itu mengaku mempunyai menu kegemaran . 

Ia sangat menyukai paku yang masih baru dan dilumuri sedikit minyak . " Rasanya lebih enak daripada paku yang sudah berkarat . Saya merasa seperti makan salad , " kata Yunsheng . Biasanya , seseorang pasti akan sakit jika tidak segera memuntahkan paku yang ditelan . 

Tapi lelaki berasal dari China yang sudah puluhan tahun memakan paku ini tidak merasa sakit meskipun tak tahu bagaimana perutnya boleh mencernanya . " Saya punya tekak seperti besi , dan perut seperti konkrit , " tambah Yunsheng .








Jom saksikan video berikut:


View the original article here

No comments:

Post a Comment