Saturday 24 May 2014

Pelik! Buah Pear Bentuk Seperti Bayi Ditemui Dichina.


Mengkonsumsi buah memang sangat menyihatkan. Tetapi jika buah mempunyai bentuk yang aneh, apakah tetap akan menambah nafsu makan? Sebuah ladang di China berjaya mengkreasikan buah yang dibentuk seperti bayi.


Pemilik ladang Nanchang, De He, mencari cara membentuk "buah bayi" dengan memasukkan buah ke dalam acuan yang berbentuk bayi. Apabila buah semakin bertumbuh besar, maka bentuknya akan mengikuti acuan tersebut. Sebenarnya cara ini bukanlah yang pertama kali dilakukan oleh De He.

 Sebelumnya ia pernah cuba memasukkan ginseng ke dalam acuan berbentuk Buddha. Kerana hasilnya bagus, maka ia ingin mengaplikasikan teknik itu pada buah-buahan. De He sangat bangga dengan hasil karyanya. Apalagi ia mengaku banyak sekali orang yang menyukai buah berbentuk unik yang diproduksinya. 

 Walaupun kreasinya sudah popular di China, namun De He tidak mahu berhenti untuk tetap berusaha lagi. Dia mengaku ingin membuat buah dengan bentuk yang lebih sempurna lagi. Bahkan De He merancang untuk membuat buah dengan bentuk bayi ini untuk tembikai dan labu. 









View the original article here

No comments:

Post a Comment